No Fear

Sådär. hemkommen från fjällen. och man skulle nästan kunna säga att jag är slalomåkare efter denna helg?

Marcus och jag åkte upp på lördagmorgon och fixade liftkort och sånt.  Vi bestämde att vi bara skulle åka lite längdskidor på lördagen så vi åkte till stugan och lämnade vår packning och sedan klädde vi oss och åkte 7 km läng. inte dåligt! när vi kom tillbaka till stugan fick vi varm choklad med grädde! Och vi passade även på att besöka Storhogna Hotell för lite bastu och bad. När vi såg ut som russin satte vi oss i baren en sväng innan vi åkte hem och åt stormiddag.

På söndagen skulle Marcus äntligen lära mig åka slalom! Tog på mig pjäxorna och ett par skidor som passade. Vi åkte två åk i en grön backe och jag tyckte det gick riktigt bra, likaså Marcus så vi bestämde oss för att ta transportliften till Klövsjö. Allt gick fina fisken... tills vi kom till denna sjukt branta backe som jag inte vågade åka ner för. Marcus sa att det var enda sättet att komma ner så vad skulle jag göra? Vi åkte och ja.. störtlopp är väl alltid lika spännande. När vi kommit ner vräker Marcus ur sig att jag just åkt en svart backe! så, det var väl bara att klappa sig på axeln ;) Sedan åkte vi och drack varm choklad med grädde, och lugnade nerverna lite.

Måndagen var det slalom som gällde igen. - 25 grader så det blev inte långa åk men en stund klarade vi. Denna gång höll vi oss till de gröna och blå backarna och jag må säga att jag är stolt över mig själv. Jag mådde som fisken i vatten när jag flög fram i backarna. När kylan nästan ätit upp oss åkte vi hem och bastade och spelade spel. Marcus är världens sämsta förlorare! Haha. jag har aldrig varit med om värre!

Och imorse klev jag upp och gick ner till de andra och sedan smög vi upp och sjöng för Marcus för han fyller 19 idag. Sweetie :) Sedan var det bara att packa ihop allt och bege sig hemåt. Fy bubblan, jag hade velat stanna längre. Och på torsdag börjar skolan. nej, inte bli deprimerad nu Linnéa.

later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0