Home sweet home

HEMMA I SVERIGE! ah. det har varit en helt underbar vecka i Frankrike. vet inte riktigt var jag ska börja. de fem första dagarna spenderades i familjen (familjerna, för mig) och de sista två i Paris. Lovely Paris.. jag började iallafall första natten hos Anaïs sen dagen efter åkte jag till Jessica. eller ja, vi åkte till någon annan eftersom vi skulle vara barnvakt åt Asmen, men SEN åkte vi till Jessica. fick nutella till frukost varje morgon so here i am. lite rundare än vanligt. fick följa med på kräkarfest på lördagen. alla killar på festen var bög och tjejerna var bisexuell. var man än kollade hånglade människor. killar med killar, tjejer med tjejer osv osv.. jag hittade iallafall Lena som jag hängde med hela kvällen. och vi skippade hånglet och så.. hon var en cool tjej. fast hon var inte bra på engelska så lite teckenspråk har även används.

I Paris sen har vi nog sett allt som känns sevärt. Eiffeltornet, Triumfbågen, Notre Dame, Sacre Ceour (stavning?), den nya Triumfbågen and you name it. såg ju även Mona Lisa. Och i tisdagskväll gick vi längs "glädjekvarteret". helt sjukt. coolt med Moulin Rouge men hemskt förövrigt. när vi kom och gick efter gatan var det ett gäng män med filmkameror och något stoooort bås och discokulor och ja, allt. de höll på spela in en film för Canal +.... och ja, där stod en bunt tjejer också. överallt satt också tjejer på parkbänkar och "jobbade".. tragiskt.

det har som sagt varit kanonkul men det är himla skönt att vara hemma. nu kan jag äntligen bajsa när jag vill. fan, har inte skitit riktigt på en vecka. och äntligen kan jag duscha riktigt. alla i Frankrike har badkar som man får sitta i. huh. och frukosten... äntligen slipper jag nutellan. borta bra men hemma bäst.

nu ska jag till skolan och göra nationella prov i svenska B.
hörs senare. kommer även bilder.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0