nostalgi

9c. jag kom att tänka på 9c. hur jag marie elin och alice alltid sjöng låten sven är min vän på mattelektionerna, hur vi trotsade Birgitta varenda fredag genom att ta kollektiva beslut om att gå hem så dom till slut fick byta straff för skolk. och på fysiklektionerna, som var de tråkigaste i världen, kom vi alltid på nya knep om att få sluta tidigare. vi hade antingen spex-möten, ställde om klockan för vår lärare, jobbade i kiosen. ibland flera dagar i rad. inte illa pinkat. och när vi skulle knäppa klassfoto ville vi vara älghög. hela 9c i en hög. bunta ihop dom bara, typ. och när vi skulle beställa klasströja kom vi inte överens om något motiv, och blev tillslut tvungen att ta motivet "vi kom inte överens om ett motiv så det blev detta". men det blev det inte heller, eftersom vi inte kunde enas om det. vi fick tröjan i maj. i juni slutade vi skolan. lagomt försenade. eller Marie och jag, som varenda syslöjdslektion lyssnade på rix fm eftersom vi visste att Ingalill hatade det. ja, jag saknar högstadiet och 9c.

godnatt.


Kommentarer
Postat av: L

hahaha, ni är då roliga ni!

2008-10-27 @ 09:10:01
URL: http://englundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0